brochure hco

Haags Centrum voor Onderwijsadvies (HCO) krijgt een nieuw gezicht. Natuurlijk hoort hierbij ook een nieuwe corporate brochure waar ik de teksten voor mocht schrijven. Concreet, helder en altijd de mens centraal.

een nieuwe corporate brochure voor hco

Haags Centrum voor Onderwijsadvies (HCO) heeft zich in haar bijna 75 jarig bestaan bewezen als expertisecentrum. Dagelijks zetten trainers, adviseurs, pryschologen en orthopedagogen zich in om leerlingen, scholen, leraren, ouders en besturen te ondersteunen, te ontzorgen en te inspireren. Ondersteuning & ontzorging bijvoorbeeld op het gebied van kwaliteit, dyslexiezorg of het toepassen van een growth mindset. Inspireren door congressen of andere activiteiten waar nieuwe kennis gedeeld wordt. Kennis die direct toepasbaar is gemaakt voor de (onderwijs)praktijk.

HCO is op dit moment bezig met een transitie, een mooi traject waarin ook communicatie een grote rol speelt.

Ik mag de afdeling communicatie van HCO ondersteunen bij de implementatie van de nieuwe huisstijl in diverse middelen. Een prachtige stijl waarbij de mensen echt centraal staan. Een eerste product is de corporate brochure waar ik de teksten voor mocht schrijven. De strategie is hierbij als uitgangspunt genomen. Voor sommigen best even schrikken… want als partner van leerlingen, onderwijsprofessionals, scholen en besturen hoort bijvoorbeeld een andere aanspreekvorm dan het formele ‘u’. Tijdens de NOT zagen bezoekers voor het eerst deze nieuwe brochure. Enkele reacties:

Fris, duidelijk en jullie zijn met mooie dingen bezig

En ook… Een nieuwe, passende SEO proof website voor HCO

Ook heb ik binnen deze opdracht gewerkt aan de nieuwe website van HCO. Deze ondergaat een complete metamorfose ondergaat, qua look and feel, inhoud, structuur en de teksten worden SEO proof geschreven.

Wat is het werken aan veranderingstrajecten waarbij communicatie ook echt een professionaliseringsslag maakt, toch ontzettend leuk!