interim werkzaamheden
Als freelance marketing-/communicatieadviseur help ik organisaties graag met het invullen van een tijdelijke klus. Zoek je een aanpakker voor een tijdelijk project of invulling van een zwangerschapsverlof? Neem gerust contact met mij op.
profiel
wie ben ik?
All round communicatieadviseur, met een ‘hands on mentaliteit’. Ik hou van het mooie communicatievak in de volle breedte. Van het adviseren op strategisch niveau, tot het bedenken en uitvoeren van social media campagne, huisstijlontwikkeling en websiteontwikkeling.
Als marketing-/communicatieadviseur werk ik graag voor organisaties die de wereld een beetje mooier maken
Met mijn zakelijke aanpak, waarbij strategie en uitvoering in elkaars verlengde liggen, sta ik voor een gedragen aanpak en het boeken van (gezamenlijke) resultaten. Mijn passie fotografie en tekstschrijven zet ik graag in tijdens de uitvoering van de strategie waarbij mensen echt centraal staan. Daarnaast heb ik veel ervaring met het gericht op- en inzetten van website(s) en (sociaal) intranet.
Enkele organisaties voor wie ik heb mogen werken als interim communicatieadviseur: BO Akkerbouw, De Haagse Scholen, Haags Centrum voor Onderwijs (HCO), Nationaal Park Hollandse Duinen i.o., Eneco, Stroomopwaarts en Het Sociaal Economisch Netwerk en Waterweg Wonen.
Voor deze organisaties heb ik gewerkt aan diverse communicatievraagstukken met daarin een mooie mix van strategie en uitvoering. Want dat is wat ik het liefst doe, vanuit een groter geheel een lange termijn strategie bedenken, afstemmen, uitvoeren en monitoren. Want de wereld verandert snel!
Denk je dat ik iets voor jou of jouw organisatie kan betekenen?
Neem gerust vrijblijvend contact met mij op, dan praten we verder.
een overzicht
interim opdrachten
Coordinator Communicatie bij BO Akkerbouw
januari 2023 – NU
Als coördinator communicatie ben ik verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen. Van BO Akkerbouw zelf, maar ook rondom de campagnes die lopen en vanuit de belangrijkste onderzoeksprojecten met financiering van BO Akkerbouw. Het organiseren van events, het slim inzetten van social media, het ontwikkelen van nieuwe communicatiemiddelen, het versturen van de nieuwsbrief, het onderhouden van de website, het samenwerken met mediapartners, etc. De afwisseling is groot! Ik werk samen met andere communicatiespecialisten, vormgevers en tekstschrijvers.
Communicatieadviseur a.i. bij Waterweg Wonen
maart 2021 – december 2022
Tijdelijk versterking op de afdeling was nodig voor allerlei projecten. Waterweg Wonen werkt volgens het bedrijfsplan KOMPASSIE, samen werken aan woongeluk. In samenwerking met het team is een communicatieframe opgesteld dat de ambities vertaalt in doelstellingen en projecten voor de afdeling Communicatie. Voor het programma ‘organisatieontwikkeling’ heb ik een plan opgesteld en ben ik verantwoordelijk voor de uitvoering van communicatieactiviteiten. Door een slimme strategie wordt dit omvangrijke begrijpelijk voor medewerkers en zien ze de verbanden met ambities uit het bedrijfsplan en het gewenste gedrag van medewerkers. Daarnaast heb ik mee mogen werken aan bewustwordingsprojecten op het gebied van brandveiligheid en duurzaamheid. Ook is het sociale intranet geupgraded en is dit een belangrijk middel geworden om op afstand toch verbondenheid te voelen met de organisatie en medewerkers. Ook het redigeren van het jaarverslag en de verkorte uiting heb ik mogen verzorgen.
Communicatieadviseur a.i. bij Stroomopwaarts & Sociaal Economisch Netwerk
augustus 2020 – januari 2021
Vanuit de tijdelijke functie is de opdracht om een communicatiestrategie en bijbehorende middelen te ontwikkelen ter ondersteuning van de geformuleerde strategie van de werkgroep ondernemersbenadering. Wenselijk effecten zijn waardevolle opdrachten/meer ondernemerscontacten en plaatsingen (banen) met een hogere tevredenheid, goed imago en grotere naamsbekendheid Stroomopwaarts als dé partner in sociaal ondernemen.In november is de opdracht uitgebreid met +1 dag extra (4 dagen totaal). Ik word projectleider van het nieuwe sociaal intranet en de optimalisatie van de website.
Specialist arbeidsmarktcommunicatie Eneco
januari 2020 – juni 2020
Gedurende een half jaar heb ik Eneco mogen helpen met:
-
- het vergroten van zichtbaarheid voor Eneco als werkgever & mobiliseren medewerkers als ambassadeurs (employer branding + arbeidsmarktcommunicatie)
- het optimaliseren van de candidate experience en de werkenbij-website
- uitvoering van doelgroepcampagnes (werving trainees voor Energy Trade en organiseren van techniekcampagne)
marketing-/communicatiecoordinator Nationaal Park Hollandse Duinen
maart 2019 – december 2019
De marketing-/communicatieorganisatie vanuit samenwerkende stichtingspartners (Dunea, Staatsbosbeheer en Provincie Zuid-Holland) opzetten en vormgeven. Zodat we, vanuit deze samenwerking, het gebied (Nationaal Park Hollandse Duinen i.o.) verder vorm kunnen geven (gebiedsmarketing). Hiervoor werkte ik samen met marketing-/communicatieadviseurs vanuit 14 verschillende gemeenten en andere partners die hun steun hebben betuigd aan Nationaal Park Hollandse Duinen i.o. (denk bijvoorbeeld aan Den Haag Marketing, diverse VVV organisaties en NBTC).
Communicatieadviseur online | opzetten en contentmanagement nieuwe website HCO
november 2018 – februari 2019
De tijd vraagt meebeweging. Dit geldt ook voor het Haags Centrum voor Onderwijs (HCO). De verdere professionalisering moest ook doorgevoerd worden in de marketing- en communicatie van deze stichting. Dit betekende een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Ik heb dit project, in samenwerking met de marketing-/communicatieafdeling van HCO, verder mogen begeleiden. Ook het adoptietraject (intern) nam een belangrijke rol in, tijdens dit proces. Strategie en uitvoering bij elkaar!
Communicatieadviseur online | opzetten sociaal intranet De Haagse Scholen
mei 2018 – december 2018
Een sociaal intranet klinkt mooi. Maar hoe regel je dit in voor 52 scholen met een zeer divers kennisniveau en waarbij de marketing-& communicatieafdeling van het bestuur De Haagse Scholen bestaat uit 1 persoon? Juist… slimme strategie en samenwerken het intranet vooral niet zien als iets van alleen de afdeling communicatie. Ik heb de strategie voor een nieuw sociaal intranet verder vormgegeven. Sociaal intranet was uiteraard een resultaat, maar ook het stimuleren van het daadwerkelijk gebruiken van het intranet vormde en groot onderdeel van de aanpak. Resultaat: een sociaal intranet met meerdere redacteuren, een goed gevuld smoelenboek (met foto) en ambassadeurs binnen de aangesloten scholen. Het sociaal intranet JIP (Jouw Informatie Punt) heeft inmiddels een belangrijk aandeel binnen de werkzaamheden van de ruim 5200 medewerkers van de Haagse Scholen.