Marketing & communicatie Oostlanddag 2019

Een gratis netwerkevent voor de ondernemers uit het Oostland. Jaarlijks maken ondernemersverenigingen en gemeenten dit mogelijk. Voor de editie ‘Future Fit’ mocht ik de marketing en communicatie voor dit mooie event verzorgen. 

een dag vol inspiratie

Omdat ik ondernemersevents waarbij persoonlijk contact centraal staat, van harte ondersteun.

Jaarlijks wordt de Oostlanddag georganiseerd door ondernemersverenigingen en gemeente Lansingerland en Pijnacker-Nootdorp. Voor de editie 2019 werd ik gevraagd om de marketing en communicatie te verzorgen. Met weinig financiële middelen toch een mooi programma neerzetten, het is gelukt!

Het thema stond als snel:
Future Fit

Als ondernemer maar ook zeker als bedrijf. Door middel van 5 inspirerende bedrijfsbezoeken kregen deelnemers de kans om een kijkje achter de schermen te nemen van Anthura, Fugro, Lenntech, LG Flowers/Oosterlaan architecten en Outdoor Valley. 5 totaal verschillende bedrijven die hun visie geven op het thema en laten zien hoe ze dit binnen hun dagelijkse bedrijfsvoering hebben opgelost.

Een brug tussen middag en avondprogramma

Wat de voorgaande jaren gemist werd, was een ‘brug’ tussen het middag en avondprogramma. De bedrijfsbezoeken vinden plaats op hetzelfde moment, dus als ondernemer kun je maar één bedrijfsbezoek doen. Om ook een impressie te krijgen van de andere bedrijven, hebben we dit jaar een film gemaakt. Als een ‘razende reporter’ ben ik samen met videoman Krijn de bedrijven langs gegaan. Dankzij de snelle edit-skills van Krijn is het gelukt om een impressie van het middagprogramma te tonen aan het begin van het avondprogramma.

Tijdens het avondprogramma waren er inspirerende sprekers, waaronder Mark Houweling van Houweling International. Die onlangs een pitch won met zijn duurzame gieter (van gerecycled plastic). Met de bruisende Rob Veenman als verbinder, kregen de deelnemers ook in de avond mooie inspiratie tot nadenken.

Groeipapier: jouw Future Fit voornemen

Duurzaamheid was in alle aspecten doorgevoerd. Zo ontvingen de deelnemers van het avondprogramma een onbeschreven naambadge van groeipapier. Aan het eind van de avond vroegen we de deelnemers om hun Future Fit voornemen op te schrijven op de achterzijde van het groeipapier. Ik ben heel benieuwd welke ideeën daadwerkelijk tot bloei zijn gekomen.