ELEKTRISCHE AUTO BIEDT KANSEN VOOR HORECA- & EETGELEGENHEDEN

Dat ik nog eens iets over auto’s zou schrijven. Dat is op zich al een interessante ontwikkeling. Toch hebben vooral elektrische auto’s mijn aandacht. Want heb jij weleens nagedacht welke kansen, vooral het opladen biedt aan gezellige horeca- en eetgelegenheden? Ik wel :-).

Ik als niet autokenner, heb niet zo heel veel met auto’s. Maar op de één of andere manier heeft Tesla wel mijn aandacht. De hype die er rondom deze auto is gemaakt en natuurlijk ook doordat een goede vriend op de ‘wachtlijst’ staat voor een Tesla. Dus is de Tesla een regelmatig terugkerend gesprek tijdens verjaardagen.

Sowieso vind ik de elektrische auto een razend interessant fenomeen. Twee goede vriendinnen hebben een elektrische auto. Geweldig & geluidloos, maar het zorgt ook voor een nieuwe vorm van ‘stress’. Want bij het plannen van de route wordt ook gekeken of de accu van de auto het wel haalt. En of er mogelijkheden tot opladen zijn op de route. En dan wel dat er op een gezellige manier gewacht kan worden.

estagram lunchEen elektrisch oplaadpunt, een kans voor winkels & eetgelegenheden

Want het opladen van de elektrische auto kost tijd. Ook als je kiest voor ‘snel opladen’. Zeker als je met een gezelschap op stap bent, wil je deze tijd wel gezellig doorbrengen. En niet hangend in een parkeergarage. ‘Even’ gezellig een kopje koffie drinken in een leuke eetgelegenheid wordt al snel ‘lunchen’. Hebben we dat ook direct maar gedaan… Uitgaven die je – zonder de elektrische auto – niet zou doen. Of op een andere manier, in een andere plaats.

Dus als ik er vanuit marketing-/communicatieoogpunt naar kijk, denk ik dat zo’n oplaadpunt een gouden kans is voor horeca- en eetgelegenheden. Maak er een mooie combideal van en je spreekt een nieuw soort klanten aan waarbij ‘opladen’ en ‘tanken’ zowel toepasbaar zijn voor de personen in de auto en natuurlijk de auto. Slim inspelen op actuele ontwikkelingen. Ik zeg DOEN!